Już wkrótce promocja w materiałach wideo może znacznie się zmienić. Google Chrome mówi “NIE” reklamom w krótkich treściach wideo.

Ewolucja związana z blokowaniem reklam przez Google rozpoczęła się już w 2018 roku. Amerykański gigant zaczął wówczas domyślnie blokować część materiałów promocyjnych w swojej przeglądarce Chrome. Obecnie poszedł o krok dalej. Już niedługo kolejna część z nich zniknie również z krótkich video.

Google Chrome swoją decyzję oparł na uzupełnionych rekomendacjach Coalition for Better Ads, dotyczących reklam. Dzięki nim oglądanie krótkich materiałów video w sieci – trwających osiem minut lub krócej – stanie się bardziej komfortowe. Wszystko za sprawą ograniczenia natarczywych promocji. Warto tutaj podkreślić, że najprawdopodobniej z tym rozwiązaniem spotkamy się również na popularnym serwisie – YouTube.

Nachodzą ograniczenia?

Wytyczne Coalition for Better Ads zostały opracowane w ramach dokumentu Better Ads Standard. Opierają się one na szeroko zakrojonych badaniach dotyczących krótkich filmów, w których uczestniczyło prawie 45 tysięcy konsumentów w 8 krajach – grupa ta stanowi 60% światowych wydatków na reklamę online. Zasady te definiują uciążliwe reklamy, które negatywnie wpływają na doświadczenia użytkowników sieci przeglądających strony internetowe.

Video to bardzo szybko rozwijający się segment rynku reklamowego. Mimo, że wzrost blokowania reklam zwolnił w ostatnich latach można się było spodziewać, że prędzej czy później pojawią się kolejne ograniczenia w obszarze video. Zwłaszcza biorąc pod uwagę dominujący trend dotyczący stawiania na pierwszym miejscu jakości doświadczeń odbiorcy. Wprowadzone zmiany wymogą na producentach reklam jeszcze dokładniejsze konstruowanie spotów, w tym video. Z pewnością ta zmiana przyczyni się do powstania nowych form reklamy. Rynek zawsze sobie jakoś poradzi

Joanna Gajewska, managing director Animise (AdWise Group)

O jakich materiałach mowa?

Zmiany dotyczyć będą:
  • reklam poprzedzających film i dłuższych niż 31 sekund. Ale tylko tych nie dających się wyłączyć po 5 sekundach.
  • reklam video włączających się w środku materiału – przerywających to, co oglądamy.
  • formatów reklamowych w postaci obrazów lub tekstów, które pojawiają się podczas odtwarzania zawartości wideo (są one wyświetlane na środku lub zajmują co najmniej 20% powierzchni okna odtwarzania).

Kiedy możemy spodziewać się zmian?

Wprowadzenie nowego modelu nastąpi dopiero od 5 sierpnia br. Do tego czasu wszystkie zainteresowane podmioty powinny wdrożyć rozwiązania dostosowujące.
Źródło: informacja prasowa

Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu