Skuteczne CTA dla każdego
Poznaj dobre praktyki stosowania Call To Action.
Poznaj dobre praktyki stosowania Call To Action.
Jak sprawić, by wezwanie do działania konwertowało? Poznaj dobre praktyki stosowania Call To Action.
Przeciętny użytkownik internetu jest przytłoczony ogromem informacji, które docierają do niego przez cały czas. Dlatego tym chętniej zatrzymuje się w miejscu, które się wyróżnia i w precyzyjny sposób podpowiada, co powinien zrobić. Dzięki temu odbiorca treści, które do niego kierujemy dokładnie wie gdzie kliknąć i co dzięki temu uzyska. Jak osiągnąć taki efekt w praktyce?
Wysyłając do klientów wiadomości drogą mailową z pewnością wiesz, że samo otwarcie wiadomości to już spory sukces. Jednak to skłonienie odbiorcy do odpowiedniego działania jest najważniejsze. Dlatego warto zadbać o odpowiednią prezentację przycisku CTA.
Wyróżnienie graficzne, zastosowanie kontrastujących kolorów, powiększenie czcionki czy podkreślenie to podstawa. Jednak nie mniej ważne jest umieszczenie przycisku w odpowiednim miejscu. W praktyce oznacza to, że CTA powinno się znajdować ponad linią załamania mailingu. W ten sposób już otwierając wiadomość odbiorca zauważy przycisk. To ważne, bo większość odbiorców nie dociera do końca wiadomości. Co jeszcze warto wziąć pod uwagę?
Zastosowanie czasowników w pierwszej osobie liczby pojedynczej, zamiast zwrotu w trybie rozkazującym. Przyjęło się, że CTA typu „pobierz”, „wejdź”, „zamów” jest najlepszym wyborem, ale zastosowanie formy „pobieram”, „wchodzę”, „zamawiam” niejednokrotnie zwiększa klikalność nawet o kilkadziesiąt procent. Prawdopodobnie wynika to z faktu, że odbiorcy mailingu cenią sobie personalizację komunikatów. W dodatku CTA ma być zachętą, a nie rozkazem.
Konwertujący przycisk na stronie internetowej nie odbiega mocno od CTA wykorzystanego w mailingu. Warto się jednak skupić na podkreśleniu poczucia pilności. Potencjalny klient wchodząc na naszą stronę internetową ma potrzebę, którą chce z naszą pomocą zrealizować. Zasugerowanie konieczności podjęcia natychmiastowego działania to doskonały sposób, by przyspieszyć podjęcie decyzji zakupowej. Przyciski typu „kup teraz”, „zarezerwuj dziś”, to świetne wsparcie dla ofert ograniczonych czasem lub liczbą.
Wyskakujące okienko pop-up to format, na którym podobnie jak w reklamach, nie powinno znaleźć się zbyt wiele treści. Zamiast tego warto postawić na prosty przekaz i odwołać się do emocji odbiorcy albo pokreślić korzyści, które osiągnie klikając w przycisk. „Wygraj wycieczkę”, „zdobądź zniżkę”, „zaoszczędź”, „skorzystaj z przedsprzedaży” i inne tego typu polecenia mogą być strzałem w dziesiątkę.
Niezależnie od tego, jak ostatecznie zaprojektujesz swoje CTA i gdzie je umieścisz zawsze musisz pamiętać o podstawowych zasadach.
Namawiając użytkownika do podjęcia konkretnej akcji upewnij się, że link kieruje go na właściwą stronę. I co najważniejsze, testuj każde rozwiązanie! Czasem niewielka zmiana w projekcie przycisku CTA może przynieść niesamowite rezultaty.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend