Umiejętności językowe kluczowym elementem w content marketingu
Dlaczego umiejętności językowe odgrywają istotną rolę dla osób zajmujących się marketingiem treści i jak o nie zadbać? Zapraszamy do lektury artykułu.
Artykuł Partnera
To, że język angielski odgrywa bardzo ważną rolę w życiu osoby aktywnej na rynku pracy, nie powinno już nikogo dziwić. Tę umiejętność po prostu warto posiadać. Są jednak zawody, w których umiejętne posługiwanie się danym językiem może być szczególnie istotne. Taką branżą jest marketing internetowy, skupiający się na publikowaniu treści nastawionych na reklamowanie konkretnych produktów i usług.
Jak się okazuje, zagraniczne agencje marketingowe bardzo często szukają konsultantów, managerów oraz content writerów, którzy zajmą się zleceniami na rynek polski. Niestety native speaker nadal będzie miał problem przy swobodnym poruszaniu się po rynku polskim, bo potencjalni klienci niekoniecznie będą skorzy do kontaktu w języku angielskim. Dlatego często poszukuje się kogoś, kto będzie łącznikiem pomiędzy klientem a firmą. Warto zadbać o odpowiednie umiejętności, bo często wymaga się po prostu komunikatywnego posługiwania się językiem, więc zawsze należy dbać o odpowiednie podszlifowanie języka.
Jeżeli ktoś już jest kilka lat po maturze i część wiedzy zdążyła mu „ulecieć”, to nie należy się tym za bardzo przejmować, bo wszystko może szybko wrócić dzięki zdalnemu kursowi z profesjonalistą umówionym przez Internet.
Portal do nauki języków pozwala na wybranie odpowiedniego nauczyciela, który pomoże podszkolić się w komunikacji biznesowej, dzięki czemu zawsze będzie można prezentować profesjonalny poziom. Taki kurs w zależności od zaawansowania i umiejętności przyswajania języka może trwać od kilku do kilkudziesięciu spotkań. Wystarczy określić swoje cele już na pierwszej rozmowie z lektorem, a ten odpowiednio dostosuje program nauczania. Dzięki temu można otworzyć przed sobą nowy sektor marketingu internetowego, który zapewnia możliwość pracowania w zagranicznych firmach i to bez wymogu perfekcyjnego użytkowania języka angielskiego.
Jeżeli tylko zauważy się, że ma się problem z pisaniem e-maili biznesowych, a wideokonferencja wywołuje ogromny stres, to znaczy, że warto zasięgnąć pomocy eksperta. Wystarczy kilka lekcji lub zwyczajnych rozmów z odpowiednio do tego przygotowanym native speakerem, a cały stres ulotni się i praca stanie się o wiele przyjemniejsza.
Wbrew pozorom wszystko jest bardzo łatwe w organizacji. Za wszystko odpowiada platforma do nauki języków, gdzie realizuje się płatności, umawia z nauczycielem oraz łączy na zasadzie wideorozmowy. O umówionej godzinie wystarczy po prostu się połączyć i odbyć lekcję. Lektorzy najczęściej posiadają odpowiednie narzędzia oraz urządzenia, dzięki którym w ogóle nie zauważa się różnicy odległości.
Korepetycje w formie zdalnej znacząco przebijają pod względem wygody te klasyczne. Oszczędza się czas na dojazdy i nigdy nie ma problemu z gotówką, bo wszystkie transakcje są elektroniczne. Dodatkowo jest się cały czas w kontakcie ze swoim opiekunem, który w miarę możliwości zawsze będzie w stanie doradzić w różnych sytuacjach.
Polacy zatrudniani przez zagraniczne firmy marketingowe najczęściej skupiają się na tworzeniu artykułów zgodnych z ogólnymi zasadami content marketingu, czyli takich, w których subtelnie lokuje się konkretne usługi, produkty, oraz słowa kluczowe. Dlatego wbrew pozorom angielski odgrywa tutaj drugorzędną rolę. Oczywiście to nie oznacza, że można spoczywać na laurach. Treści publikowane są w języku polskim, ale kontakt z firmą, wytyczne dotyczące konkretnych artykułów lub innych form tekstów są w języku angielskim. Dlatego osoba pragnąca zostać copywriterem, powinna zawsze kłaść nacisk na usprawnianie swojego angielskiego – chociażby po to, żeby prezentować się profesjonalnie.
Najistotniejszy jednak będzie język polski – sprawne operowanie słowami i odpowiedni ich zasób. Wielu potencjalnych copywriterów nie zdaje sobie sprawy, że content marketing nastawiony na SEO to bardzo przyjemna i dobrze płatna praca, która z powodzeniem może zastąpić inne potencjalnie trudniejsze i znacznie mniej przyjemne stanowiska.
Wystarczy jedynie podszkolić się z komunikacji w języku angielskim – podstawy mają niemal wszyscy, którzy kończyli szkołę w ciągu ostatnich dwóch dekad. Pozostaje tylko wykonać kolejny krok i zapoznać się z możliwościami, jakie daje marketing w Internecie.
Artykuł Partnera
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend