Czy content stale jest rządzi w branży marketingowej? Zdania specjalistów są w tym temacie podzielone. Natomiast najnowszy raport mówi wprost- branża ta stale rośnie i będzie rosła w siłę.

Branża content marketingowa

Badanie przeprowadzone przez Research Dive wykazało, że do roku 2023, branża content marketingowa będzie wyceniana na około 107.540,6 miliona dolarów. Oznacza to wzrost o 14,3%. Co więcej, o 15,3%, przy CAGR, wzrost tej branży będzie również widoczny w regionach Azji i Pacyfiku. Z raportu dowiadujemy się również o wzroście projektów związanych z technologiami pomocnymi w content marketingu. Zauważono bowiem trend wdrażania rozwiązań opartych o marketing treści do firm. Przykładem takich rozwiązań jest, np. generowanie sprzedaży, analiza słów kluczowych itd. 

Pierwsza pomoc w marketingu treści

Raport pokazuje także jak ważne jest dobranie wykwalifikowanych pracowników,którzy umiejętnie posłużą się analizą strategiczną rynku oraz kampanii. Ponadto, ważny jest również dobór odpowiedniego kanału dystrybucji. I tu jak zawsze, z pomocą przychodzą social media. Przewiduje się ich wzrost w tempie 15,2% CAGR. Wzrost ten est spowodowany szybką i stale rosnącą liczbą czynnych użytkowników. Co więcej, twórcy raportu jasno stwierdzają, że dane te mogą się jeszcze zmienić, ponieważ sytuacja w mediach społecznościowych stale się rozwija i jest dynamiczna. Jednak wstępnie, przewiduje się wzrost wartości rynku. Do 2026 r. ma on osiągnąć poziom 35 998,1 mln USD. 

Czy zatem content is king?

Content is king? Z tym zdaniem jedni się zgadzają, inni temu zaprzeczają. Jednak powyższy raport pokazuje jasno, ciągle rosnącą siłę marketingu treści. Co więcej, nie zaszkodziła mu nawet pandemia, a wręcz sprawiła, że liczba firm korzystających z dobrodziejstw content marketingu rośnie. Jeżeli więc jeszcze nie zapoznałeś się z tym tematem bliżej – być może warto wziąć pod uwagę takie rozwiązanie.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu