Coca-Cola z pierwszą na świecie robotyczną reklamą 3D na Times Square

fot. coca-colacompany.com

fot. coca-colacompany.com

Na początku sierpnia Coca-Cola zadebiutowała na Times Square z pierwszą na świecie trójwymiarową robotyczną reklamą, która zapewnia widzom nowe doświadczenia przez całą dobę. Jak działa rewolucyjny billboard marki?

Marka Coca-Cola od dawna inwestuje formaty reklamowe, które wyróżniają ją na tle innych światowych brandów. Ponad 100 lat temu pojawiła się po raz pierwszy na Times Square. Aktualne odważnie decyduje się na wdrażanie nowoczesnych technologii – w marcu tego roku pisaliśmy, że planuje wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia reklam, a obecnie na legendarnym placu w Nowym Jorku pojawiła się pierwsza robotyczna reklama 3D, za którą odpowiada producent napojów.

Trójwymiarowy billboard, który pojawił się na nowojorskim placu 8 sierpnia tego roku, składa się z 1760 ledowych ekranów dających obserwatorowi unikalne doświadczenie głębokości i ruchomości obrazu. Ekrany poruszają się niezależnie od siebie, zgodnie z zaprogramowaną choreografią. Zmieniają się one niczym fala morska, co zapewnia płynne przejście atrakcyjne dla 300 tysięcy osób, które każdego dnia przechadzają ruchliwe skrzyżowanie Manhattanu. Fani marki mogą obserwować ruchomą reklamę z pozycji siedzącej, gdyż zadbano także o miejsca dla zainteresowanych.

Reklama działa całą dobę, a emitowane na niej treści są różnorodne i dotyczą szerokiej gamy produktów marka m.in. Coca-Coli, Coca-Coli Zero czy Coca-Coli Life. Jej wielkość to 68 stóp na 42 stopy, czyli ponad 20,7 metrów na 12,8 metrów. Jest ona dostosowana zarówno do mieszkańców Nowego Jorku, jak i turystów oraz odświeża się w oparciu o porę dnia lub dzień tygodnia. Na przykład w porze posiłku pojawią się reklamy dopasowane sytuacyjnie. Co ciekawe, przy okazji tego przedsięwzięcia Coca-Cola pobiła rekord Guinnessa – pierwszego i największego billboardu robotycznego 3D.

Reklama Coca-Coli jest odpowiedzią na tracące na popularności tradycyjne billboardy, która stawia wysoko poprzeczkę innym markom. Czy taki format zyska na popularności i otworzy nowy rozdział reklamie outdoorowej? Przekonamy się z pewnością niedługo.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.