Czy reklama w social mediach opłaca się bardziej niż ta tradycyjna?

Odpowiedzi na to pytanie od dawna szukają osoby pracujące w reklamie i marketingu. Serwis marketingland.com również podjął tę próbę i opracował materiały na temat wydatków na reklamę w roku 2019.

Reklama w social mediach

Jak czytamy na stronie marketingland.com, według prognoz Zenitha, wydatki na reklamę w mediach społecznościowych wzrosną w tym roku o 20%, osiągając 84 miliardy dolarów. Co za tym idzie, będą stanowić aż 13% globalnych wydatków na reklamę w porównaniu z innymi kanałami, np. tv, prasa, itd. Zenith przewiduje również, że wydatki na reklamy drukowane wygenerują 69 miliardów dolarów mniej zysku, niż w roku poprzednim. Jednak trzeba tez wziąć pod uwagę fakt, że za większość zysków odpowiada USA, która napędza rynek reklamowy właśnie poprzez inwestowanie w social media.

Ciekawą informacją podzielił się również niedawno Facebook, który podał do informacji publicznej, że aż 140 milionów firm korzysta z aplikacji, które oferuje. Używa ich do różnych celów, w tym szukaniu nowych pracowników czy monitorowania działań konkurentów. Co ważne, płatne reklamy na Facebooku, to około 20% zysków całej firmy.

Płatne reklamy w wynikach wyszukiwania

źródło: shutterstock.com

 

To właśnie one odpowiadają za zyski jakie otrzymują social media, a tym samym pomagają utrzymać media społecznościowe w czołówce trzech najlepszych kanałów reklamowych. Jak poinformował Zenith, w 2019 roku pochłoną one 107 miliardów dolarów i będą posiadać 17% globalnych wydatków na reklamę. Szacuje się również, że początkiem przyszłego roku, nastąpi kolejny wzrost przychodów o 8%. Nie da się ukryć, że jednym z głównych powodów zmiany medium reklamowych na social media jest fakt, iż niemalże każdy dziś posiada co najmniej jedno konto na serwisach społecznościowych, a coraz mniej osób decyduje się na zakup prasy lub oglądanie telewizji. Dodatkowym atutem jest również możliwość ciągłego dostępu do reklam. W związku z tym, nastąpiły następujące spadki w dochodach z reklam na innych mediach. I tak, telewizja stanowi obecnie jedynie 29% przychodów z reklam w skali globalnej, a wydatki na nią, jak czytamy na serwisie marketingland.com, spadną ze ze 182 miliardów dolarów w tym roku do 180 miliardów dolarów w 2021 roku.

Dlatego warto zważać na rosnący popyt i traktować social media jako platformy reklamowe, gdzie coraz powszechniejsza jest równiez sprzedaż produktów online.



Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem



Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.