Władze Poznania wraz z branżą nowych technologii opracowały nowy sposób promocji miasta zagranicą. Specjalna kapsuła , która stała w poznańskim Starym Browarze wyruszyła właśnie w podróż po kilku europejskich miastach.

Projekt Innovation Teleport składa się z kapsuły, w której każdy chętny mógł zrobić sobie zdjęcie 3D. Dzięki 60 aparatom zamontowanym wewnątrz kapsuły i aplikacji przesyłającej na nasz e-mail link do naszego zdjęcia, można było przyłączyć się do akcji promocyjnej i jednocześnie wypróbować możliwości nowego rozwiązania. Została stworzona także interaktywna mapa Poznania, za pomocą której każdy korzystający z kapsuły może dowiedzieć się o połączeniach lotniczych łączących metropolie europejskie z Poznaniem, wydarzeniach odbywających się w mieście, o jego zabytkach, historii czy ciekawostkach. Możemy poznać także osoby ze świata sztuki, polityki, nowych technologii i biznesu związane ze stolicą Wielkopolski. Jak mówi prezydent miasta, Innovation Teleport ma przedstawiać Poznań jako miasto dynamicznego, nowoczesnego rozwoju, oferującego nowe atrakcje i rozwiązania w kulturze, edukacji i biznesie. Zasady działania kapsuły i jej możliwości można zobaczyć w poniższym materiale:

Co prawda, miesiąc temu futurystyczna kapsuła zniknęła z Poznania ale właśnie wyruszyła w drogę po wydarzeniach i targach odbywających się w miastach w całej Europie – Wiedniu, Berlinie, Londynie, Tampere i Paryżu. Odwiedzający imprezy odbywające się w tych miastach będą mieli okazję skorzystać z możliwości zrobienia sobie zdjęcia 3D, a także interaktywnie odwiedzić Poznań. Nowa technologia i nowy sposób przedstawienia miasta i jego atrakcji z pewnością zachęci potencjalnych turystów do odwiedzenia stolicy Wielkopolski. A może sprawi, że zagraniczni goście będą chcieli zostać w Poznaniu na dłużej? Studiować, mieszkać, pracować czy zakładać firmy? Oba efekty są z pewnością bardzo pożądane przez władze miasta. Pierwszy nakręca biznes turystyczny a więc i jego zyski, drugi przyczynia się do długookresowego rozwoju miasta i jego społeczeństwa.

fot. www.poznan.pl
fot. www.poznan.pl

Pozostaje tylko czekać na analizy popularności, jaką będzie cieszyć się kapsuła na zagranicznych eventach i na odzew jej użytkowników. Ale już teraz pomysł wydaje się dobry i czeka na wykorzystanie przez inne miasta a pewnie także przez różne branże przemysłu i sprzedaży. I brawa dla polskiego przemysły nowych technologii, który dzięki takim nowatorskim rozwiązaniom, bez kompleksów może konkurować na światowym rynku nowych technologii.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu