Jak wyglądają wydatki na reklamę internetową w Polsce, a jak na świecie? Jak rewolucja online przyjęła się w naszym kraju i jak wyglądać będzie rynek reklamy w internecie w 2018 roku?

Dane przedstawiające rozkład wydatków na reklamę online na świecie oraz w Polsce, powstały na podstawie analizy źródeł digital na przestrzeni 2015 i 2016 roku.

Wydatki na reklamę w Polsce

W Polsce wciąż najwięcej wydaje się na reklamę w telewizji (38%). Na drugim miejscu znalazł się internet z 20%, a pierwszą trójkę zamyka prasa z wynikiem tylko o 1% mniejszym od poprzednika. Kolejne miejsce przypadło urządzeniom mobilnym.

Światowe wydatki na reklamę online

Reklama internetowa wzbudza ogromne zainteresowanie, ale i wzmaga coraz większe wydatki na całym świecie. Z analizy Grupy KWANKO wynika, że najwięcej, bo aż 58 miliardów euro, wydaje się na reklamę online w Stanach Zjednoczonych. O niemal połowę mniej wydają Chiny z wynikiem 30 miliardów euro. Na trzecim miejscu znalazła Wielka Brytania z liczbą wynoszącą 7 miliardów euro.

Reklama online w Polsce

W Polsce na reklamę online wydaje się średnio 700 milionów euro. Podział wydatków na nią przedstawia się następująco: największy procent wydatków to przede wszystkim display
z wynikiem prawie 42%. Na kolejnej pozycji uplasowały się wydatki na SEM (40,4%), mobile (11,5%), mailing (4%) i video (2,6%). W efekcie, daje to wynik rzędu 3 miliardów złotych wydatków na reklamę online w Polsce.

Rewolucja online

Bez wątpienia przejawem rewolucji świata online są przede wszystkim zakupy robione w sieci. W porównaniu do zeszłego roku, zakupy za pomocą smartfona i tableta wzrosły niemal
o połowę, podczas gdy te robione za pomocą komputera stacjonarnego zmalały. Trend ten najprawdopodobniej będzie się utrzymywał, albo nawet wzrastał. Według analizy wynika, że aż 90% konsumentów sprawdza dane na swoim smartfonie podczas robienia zakupów, a aż 71% Polaków nie robiących do tej pory zakupów mobilnych, planuje to w tym roku zmienić.

Jak będzie wyglądać przyszłość digital marketingu?

Michał Sołtys z Grupy KWANKO przewiduje, jak będzie wyglądać digital marketing już za kilka lat – W najbliższych latach internet w końcu uzyska miano największego medium, a liczba osób łączących się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych przekroczy 2 miliardy. W 2017 roku udział reklamy mobilnej na światowym rynku reklamy online osiągnie 50%, a rok później trzecim największym rynkiem reklamowym zostanie Brazylia, wyprzedzając tym samym Niemcy oraz Wielką Brytanię.

 
kwk_PL_chiffres_du_digital

 

O Firmie

Grupa KWANKO to lider w branży reklamy wielokanałowej obecny na ponad 20 rynkach. To kluczowy gracz w branży internetowej i mobilnej. Grupa posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie w reklamie online. Będąc pionierem performance marketingu współpracuje z ponad 150 tysiącami wydawców na całym świecie i ma na swoim koncie ponad 6000 kampanii. W 2015 grupa zrealizowała dla swoich klientów 30 milionów sprzedaży, 82 milionów leadów, 8 miliardów kliknięć, a roczny obrót firmy oscyluje wokół 53 milionów euro.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu