Artykuł znajduje się poniżej reklamy

 

Jak wyglądają wydatki na reklamę internetową w Polsce, a jak na świecie? Jak rewolucja online przyjęła się w naszym kraju i jak wyglądać będzie rynek reklamy w internecie w 2018 roku?

Dane przedstawiające rozkład wydatków na reklamę online na świecie oraz w Polsce, powstały na podstawie analizy źródeł digital na przestrzeni 2015 i 2016 roku.

Wydatki na reklamę w Polsce

W Polsce wciąż najwięcej wydaje się na reklamę w telewizji (38%). Na drugim miejscu znalazł się internet z 20%, a pierwszą trójkę zamyka prasa z wynikiem tylko o 1% mniejszym od poprzednika. Kolejne miejsce przypadło urządzeniom mobilnym.

Światowe wydatki na reklamę online

Reklama internetowa wzbudza ogromne zainteresowanie, ale i wzmaga coraz większe wydatki na całym świecie. Z analizy Grupy KWANKO wynika, że najwięcej, bo aż 58 miliardów euro, wydaje się na reklamę online w Stanach Zjednoczonych. O niemal połowę mniej wydają Chiny z wynikiem 30 miliardów euro. Na trzecim miejscu znalazła Wielka Brytania z liczbą wynoszącą 7 miliardów euro.

Reklama online w Polsce

W Polsce na reklamę online wydaje się średnio 700 milionów euro. Podział wydatków na nią przedstawia się następująco: największy procent wydatków to przede wszystkim display
z wynikiem prawie 42%. Na kolejnej pozycji uplasowały się wydatki na SEM (40,4%), mobile (11,5%), mailing (4%) i video (2,6%). W efekcie, daje to wynik rzędu 3 miliardów złotych wydatków na reklamę online w Polsce.

Rewolucja online

Bez wątpienia przejawem rewolucji świata online są przede wszystkim zakupy robione w sieci. W porównaniu do zeszłego roku, zakupy za pomocą smartfona i tableta wzrosły niemal
o połowę, podczas gdy te robione za pomocą komputera stacjonarnego zmalały. Trend ten najprawdopodobniej będzie się utrzymywał, albo nawet wzrastał.


Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy

Według analizy wynika, że aż 90% konsumentów sprawdza dane na swoim smartfonie podczas robienia zakupów, a aż 71% Polaków nie robiących do tej pory zakupów mobilnych, planuje to w tym roku zmienić.

Jak będzie wyglądać przyszłość digital marketingu?

Michał Sołtys z Grupy KWANKO przewiduje, jak będzie wyglądać digital marketing już za kilka lat – W najbliższych latach internet w końcu uzyska miano największego medium, a liczba osób łączących się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych przekroczy 2 miliardy. W 2017 roku udział reklamy mobilnej na światowym rynku reklamy online osiągnie 50%, a rok później trzecim największym rynkiem reklamowym zostanie Brazylia, wyprzedzając tym samym Niemcy oraz Wielką Brytanię.

 
kwk_PL_chiffres_du_digital

 

O Firmie

Grupa KWANKO to lider w branży reklamy wielokanałowej obecny na ponad 20 rynkach. To kluczowy gracz w branży internetowej i mobilnej. Grupa posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie w reklamie online. Będąc pionierem performance marketingu współpracuje z ponad 150 tysiącami wydawców na całym świecie i ma na swoim koncie ponad 6000 kampanii. W 2015 grupa zrealizowała dla swoich klientów 30 milionów sprzedaży, 82 milionów leadów, 8 miliardów kliknięć, a roczny obrót firmy oscyluje wokół 53 milionów euro.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu