W maju zablokowano możliwość edycji map dostępnych w Google. Powodem były liczne żarty robione przez użytkowników. Jednak już niedługo usługa ta ma powrócić do oferty giganta.

Z jednej strony mogłoby się wydawać, że możliwość edytowania map przez każdego użytkownika internetu nie jest zbyt dobrym i trafionym pomysłem. No bo co nowego do mapy może wnieść zwykły Kowalski? Z drugiej strony szybko zmieniający się świat (nie tylko ten internetowy) wymusza szybkie reakcje i dokonywanie zmian. O ile kiedyś mapa była dosyć stałym narzędziem, o tyle dzisiaj, aby być aktualną musi zmieniać się niemal codziennie. I to jest chyba wystarczające uzasadnienie istnienia możliwości edytowania i budowy map przez każdego użytkownika sieci.

Niestety, dobre intencje i potencjał zostały zaatakowane przez niezbyt śmieszne żarty (np. stworzenie miejsca, w którym rzekomo robot Androida oddawał mocz na nadgryzione jabłko Apple) robione przez użytkowników. Z tego powodu Google postanowiło zamknąć Map Maker, jednak na początku sierpnia usługa ta ma wrócić na internetową ofertę giganta. Tym razem proces edycji map został poważnie zmodyfikowany, a co za tym idzie celowe wprowadzanie w błąd lub żarty będą ograniczone do minimum. Największa zmiana polega na kontrolowaniu zmian przez pracowników Google i zatwierdzanie przez nich poprawek przed ich ostatecznym wprowadzeniem na googlowe mapy. Zwiększa to oczywiście kontrolę Google nad swoją usługą (i bazą danych) i zapobiega uszczerbkom na wizerunku marki i produktu.

google-map-maker4

google-map-maker1

google-map-maker2

google-map-maker3

Czy warto korzystać z Google Map Makera? Dla przeciętnego zjadacza chleba, zabawa w kartografa jest niezbyt ciekawym zajęciem, jednak dla osób prowadzących biznes, jest to funkcja nieoceniona. Oczywiście, duże firmy, posiadające okazałe siedziby, znaną i rozpoznawalną markę nie muszą się tym przejmować. Jednak właściciele małych biur, punktów sprzedaży, restauracji, kawiarenki lub innego małego biznesu mogą zwiększyć szansę na poszerzenie grona klientów i lepszą rozpoznawalność, zarówno przez najbliższych sąsiadów jak i osób szukających danej usługi lub produktu. W przypadku lokali gastronomicznych i sklepów nieoceniona będzie możliwość zainteresowania turystów, którzy przed wyjazdem w dane miejsce bardzo często odwiedzają je na mapach Google.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu