Nie ufasz nowoczesnym technologiom? Wybierasz tradycyjne metody pracy, które są pewne, choć wymagają większego nakładu sił i czasu? Uważasz, że jest dobrze, tak jak jest? Czas to zmienić, bo marketing automation to przyszłość dla e-biznesu!

Marketing automation – co to jest?

Marketing automation, czyli automatyzacja marketingu, to nic innego jak stosowanie metod przyspieszających i usprawniających wykonywanie powtarzalnych działań marketingowych. Działania marketing automation pomagają niezwykle szybko zbierać informacje o klientach oraz ułatwiają dotarcie do nich przy pomocy odpowiednich treści we właściwym czasie. Nie oznacza to jednak, że komunikacja z klientem stanie się bezosobowa. To niemożliwe, bo automatyzacja dotyczy procesów i pozyskiwania danych, a nie treści.

Choć z pomocą automatyzacji marketingu można wiele osiągnąć, to przyjęło się przekonanie, że to rozwiązanie wyłącznie dla największych graczy na rynku. Tymczasem wiele małych i średnich przedsiębiorstw również może sięgnąć po takie rozwiązania. I jest to niezwykle ważne, bo wdrażanie narzędzi ułatwiających komunikację marketingową jest kluczem do sukcesu.

Co więcej, na automatyzacji małe firmy mogą skorzystać najwięcej! Wszystko dlatego, że pracownicy mogą skupić się na opracowywaniu i wdrażaniu strategii marketingowej, na kreatywnych zadaniach i rozwijaniu biznesu, zamiast na żmudnych, powtarzalnych czynnościach.

Dlaczego warto automatyzować marketing?

Inwestycja w marketing automation nie sprawi, że zastosowane narzędzia wyręczą nas we wszystkich działaniach marketingowych. Jednak odpowiednie oprogramowanie może znacznie usprawnić procesy marketingowe, reklamowe i sprzedażowe. Dzięki niemu można wyeliminować nieskuteczne działania, spersonalizować ofertę, testować rozwiązania marketingowe, odzyskiwać wiele porzuconych koszyków, zidentyfikować najbardziej efektywne metody promocji i finalnie zwiększyć sprzedaż. Automatyzacja marketingu to łatwiejsza praca, oszczędność czasu i pieniędzy oraz większe zyski z działalności. I wbrew częstemu przekonaniu nie ogranicza się jedynie do e-mail marketingu.

Narzędzia marketing automation

Istnieje wiele narzędzi marketing automation, które mają za zadanie ułatwiać pracę marketerów i poprawiać jej efektywność. W większości przypadków nie warto automatyzować pojedynczych procesów, gdyż nadal większość prac będzie wykonywana ręcznie i dużo trudniej będzie uzyskać korzyści z wprowadzonych zmian. Dlatego najlepiej inwestować w systemy stworzone z myślą o kompleksowej automatyzacji marketingu.

Doskonałą propozycją jest Sales Manago. To system, który pozwala automatyzować wszystkie kanały sprzedażowe. Chcąc zbudować solidną strategię omnichannel warto mieć takie wsparcie. Inną opcją jest HubSpot – wielozadaniowe narzędzie, które pozwala między innymi na monitoring social mediów, wdrażanie zautomatyzowanego e-mail marketingu czy też wykorzystanie live chatów w obsłudze klientów. Wiele opcji, takich jak choćby system CRM, jest w HubSpot całkowicie darmowych. Narzędziem, którym również warto się zainteresować jest GetResponse. Choć jest ono kojarzone głównie z e-mail marketingiem, to pozwala na wiele więcej. Tworzenie autoresponderów, zarządzanie bazą subskrybentów, przygotowywanie landing page, to tylko niektóre z dostępnych funkcjonalności.

Wdrażanie marketing automation nie musi wiązać się z koniecznością ponoszenia dużych kosztów. Warto testować różne rozwiązania. Ciekawe opcje daje Synerise, Marketo, Pardot, ActiveCampaign, Drip i wiele innych. Istnieje nawet możliwość znalezienia dobrych, a przy tym darmowych narzędzi do automatyzacji marketingu, jak choćby Mautic – platforma automatyzacji marketingu open source.

Do wyboru jest wiele narzędzi – warto poznać je i przekonać się, jak dzięki marketing automation można usprawnić swoje działania. 


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski