Marketingowe oblicze Igrzysk Olimpijskich w Rio 2016

fot. Business Wire

fot. Business Wire

Wydarzenie na tak dużą skalę jak Igrzyska Olimpijskie to nie tylko sportowa rywalizacja, ale i szereg zabiegów promocyjnych. Globalne kampanie reklamowe, spoty i sponsorzy. Tegoroczne mistrzostwa są również otoczone marketingową aurą. Oto kilka akcji związanych z rozgrywkami w Rio w sierpniu 2016 roku.

Procter & Gamble

Na sto dni przed ceremonią rozpoczęcia Igrzysk w Rio marka Procter & Gamble opublikowała wideo pt. „Strong”, które podkreśla jak ważną rolę w życiu każdego z nas odgrywa Mama. Ukazuje, że Mama to osoba która nas chroni od niebezpieczeństwa, nie pozwala się poddać i uspokaja. Przedstawieni na filmiku zawodnicy przed startem lub rozpoczęciem konkurencji przypominają sobie sytuacje z dzieciństwa w których to ona dodała im odwagi, wiary w siebie i sił do walki. Przygotowaniem spotu zajęła się agencja reklamowa Wieden + Kennedy z Portland, a wyreżyserował go Jeff Nichols z firmy produkcyjnej Rattling Stick.

#ThatsGold

Coca-Cola to marka, która od osiemdziesięciu ośmiu lat wspiera igrzyska. Tym razem przygotowała filmiki promocyjne Gold Feelings i Gold Actions zawierające archiwalne materiały z poprzednik Igrzysk. Można w nich zobaczyć m.in. pływaka Nathana Adraina, płotkarkę Michelle Jenneke, nurka Saschę Kleina, piłkarkę ręczną Verónice Cuadrado czy lekkoatletkę Jodie Williams. Zawodnicy świętują swoje zwycięstwo butelką Coca-Coli. Oprócz wideo marka rozmieściła także w kilkudziesięciu miastach banery z wizerunkami sportowców w różnych codziennych sytuacjach. Celem akcji jest ukazanie, że wszyscy, w naszym życiu codziennym, możemy poczuć się jak zdobywcy złotego medalu. Kampanią zajmuje się agencja Ogilvy & Mather Brazil.

Visa

fot. abduzeedo.com

fot. abduzeedo.com

 

Visa to jeden ze sponsorów tego sportowego wydarzenia. Od kwietnia do maja marka przeprowadzała loterię „Bądź całym sercem w Rio 2016!” w której można było wygrać wyjazd na Igrzyska do Rio oraz zestawy kibica. Rejestrując transakcje za minimum pięć złotych raz w tygodniu dwie osoby wygrywały pakiet wyjazdowy dla siebie i osoby towarzyszącej. W późniejszych działaniach wykorzystano motyw bijącego serca. To metafora systemu tego, że Visa jest „sercem systemu płatności”, a emocje na Igrzyskach zapewniają szybsze bicie serca.

Ponadto stworzono wideo z Olimpijczykami, m.in. z lekkoatletą Ashtonem Eatonem i pływaczką Missy Franklin, którzy w spocie korzystają z możliwości systemu płatności Visa. Za spoty odpowiedzialna jest globalna agencja reklamowa Saatchi & Saatchi.

Panasonic

Panasonic jest partnerem tegorocznych Igrzysk Olimpijskich w Rio. W działania reklamowe pod hasłem „Make your dreams come true” zaangażowano ambasadora marki i gwiazdę piłki nożnej, Neymara. W wideo ukazuje on jak sam spełniał swoje marzenia jako piłkarz, mężczyzna i rodzic. Na stronie Panasonica można obejrzeć cztery filmiki z wyzwaniami, które podejmował sportowiec z FC Barcelony. Próbował swoich sił jako paraolimpijczyk, gracz badmintona, piłkarz z zawiązanymi oczami oraz golfista.

fot. dream-fita-rio2016.panasonic.com

fot. dream-fita-rio2016.panasonic.com

Stworzono także interaktywny Projekt „FITA”. Fita to znane na całym świecie opaski noszone na nadgarstku. Bardzo często noszą je właśnie piłkarze. Projekt umożliwia stworzenie własnej, wirtualnej fity. Udostępniając ją w mediach społecznościowych możemy dostać spersonalizowaną wiadomość od Neymara. Zostaną one wyprodukowane i zaprezentowane piłkarzowi jako wsparcie podczas Rio.

BBC Sport

Stacja BBC, na kanale BBC Sport, promuje Igrzyska Olimpijskie jako Najlepsze Show Na Ziemi. W filmie promocyjnym ukazano siłę i wysportowanie zwierząt, które finalnie przeistaczają się w sportowców.

Potencjał reklamowy Igrzysk

Wydarzenie sportowe, które rozpocznie się 5 sierpnia i będzie trwało od 21 sierpnia to duży potencjał dla sponsorów i reklamodawców. Dotąd kilka światowych marek stworzyło kampanie promocyjne i prowadziło kilkumiesięczne działania reklamowe. W zestawieniu nie mogło zabraknąć Coca-Coli, która wspiera ogrom tego typu przedsięwzięć. Visa dała możliwość, aby kilkunaście osób mogło obejrzeć rozgrywki na żywo. Panasonic postawił na twarz kampanii, czyli Neymara, który jest idolem wielu młodych ludzi. BBC Sport już teraz chce zapewnić sobie widzów na czas sportowego święta. Jednak szczególną uwagę zwraca kampania Procter & Gamble, która kieruje uwagę na nadchodzące Igrzyska, ale promuje przy tym życiowe wartości.

 


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.