Obsługa sprzedaży przy pomocy Chatbota. Profesjonalne rozwiązanie dla nowoczesnych firm
Co to jest Chatbot i jak działa? W jaki sposób może wspierać obsługę klienta? Zapraszamy do lektury artykułu.
Co to jest Chatbot i jak działa? W jaki sposób może wspierać obsługę klienta? Zapraszamy do lektury artykułu.
Artykuł Partnera
Chatbot to nowoczesne rozwiązanie, które idealnie wpisuje się w obecny trend automatyzacji nowoczesnych przedsiębiorstw. Umożliwia poprawę wydajności firmy, a szczególnie sektora obsługi klienta. Dzięki swojej ciągłej aktywności umożliwia przekierowanie sił pracowników do innych zadań, prowadząc jednocześnie do wzrostu sprzedaży. To szansa dla każdej firmy na wielokanałową komunikację z odbiorcami, bez zbędnych wydatków, inwestycji i zatrudniania dodatkowych specjalistów.
Chatbot to rozwiązanie działające 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Wykorzystywany jest do obsługi klienta, a nawet sprzedaży, przez wiele znanych marek o zasięgu globalnym. Opiera się na polskim NLU|NLP oraz narzędziach umożliwiających mu samodzielne trenowanie.
Wszystko to sprawia to, że jest w stanie szybko reagować na wiadomości klientów, rozwiązywać ich problemy, odpowiadać na nurtujące pytania i polecać kolejne zakupy. Tak profesjonalna i błyskawiczna obsługa przekłada się na zadowolenie użytkowników i prowadzić może do realnego wzrostu sprzedaży.
Chatboty napędzane są technologiami AI. To dzięki nim nowoczesna technologia jest w stanie porozumiewać się z odbiorcami bez konieczności angażowania sprzedawców i konsultantów. Idealnie nadaje się do wszystkich firm, w których obsługa klienta ma kluczowe znaczenie, takich jak np.:
Chatbot, na przykład taki jak Chatbot od Inteliwise dostępny na stronie inteliwise.com/pl/chatbot/, rewolucjonizuje wielokanałową komunikację marki, która w XXI wieku jest szczególnie ważna. Z powodzeniem sprawdza się zarówno w formie live chata, jak również na najpopularniejszych komunikatorach, takich jak Messenger czy WhatsApp.
Ta uniwersalność umożliwia prowadzenie nieprzerwanej obsługi klienta w każdym miejscu, które potencjalny odbiorca może wybrać do komunikacji z marką. Zawsze też odpowiedzi generowane są w krótkim czasie, co ma szczególne znaczenie w budowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa.
Największą zaletą inteligentnego Chatbota jest jego zdolność do uczenia maszynowego. To ono sprawia, że mechanizm rozumie wiadomości pisane lub zadawane na głos przez człowieka. Dzięki algorytmom sztucznej inteligencji wnikliwie je analizuje, a następnie generuje rzeczową odpowiedź w pełni automatycznie. Obsługa klienta realizowana jest zatem wyłącznie przez komputer, bez udziału prawdziwego pracownika. Pracodawca nie musi zatem zatrudniać kilku osób, by utrzymywać kontakt ze swoimi odbiorcami 24 godziny na dobę.
Z drugiej strony, Chatbot stara się zrozumieć istotę problemu i dysponuje wszystkimi danymi, które zostaną mu przekazane. Dzięki temu kontaktująca się osoba oszczędza czas, bo na standardowe pytania otrzymuje odpowiedzi natychmiast. Nie każdy kontakt jednak opiera się na zagadnieniach, które można przewidzieć. Co, jeśli automatycznej obsłudze klienta nie uda się rozwiązać danego problemu? Dopiero wtedy nastąpi płynne przekierowanie rozmowy do konsultanta, który będzie w stanie zająć się szczególnie skomplikowaną kwestią.
Celem każdej firmy jest rozwój, wzrost sprzedaży oraz dominacja na rynku. Prowadzi do tego wiele dróg, a sprawna obsługa klienta oraz wielokanałowa komunikacja są jednymi z nich. Wystarczy zainwestować w Chatbota, na przykład Chatbot od Inteliwise, którego cała konfiguracja nie trwa dłużej niż jeden dzień, aby te osiągnięcia stały się realne. Dzięki niemu uda się:
Chatbot wszystkie interakcje z odbiorcami zapisuje, a następnie raportuje statystyki. Dostarcza marketingowcom zatem dane, pozwalające na usprawnianie rozwiązań stosowanych przez firmę oraz rozwój jej oferty. To prosta droga do rozwoju, która gwarantuje satysfakcję obu stronom transakcji.
Artykuł Partnera
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend