Oto 7 narzędzi, dzięki którym zwiększysz zaangażowanie uczestników webinarów i konferencji
Dzięki odpowiednim narzędziom, jesteś w stanie zwiększyć zaangażowanie odbiorców podczas Twojego wykładu, np. na konferencji. Oto kilka z nich.
Dzięki odpowiednim narzędziom, jesteś w stanie zwiększyć zaangażowanie odbiorców podczas Twojego wykładu, np. na konferencji. Oto kilka z nich.
Pandemia sprawiła, że do nowych technologii zaczęliśmy podchodzić zupełnie inaczej. Natomiast w branży marketingowej, wiele nowoczesnych rozwiązań, np. podczas konferencji, zaczęło pojawiać się już wcześniej. Powód? Chęć zaangażowania w daną opowieść uczestników, a tym samym odbiorców naszego wykładu. My przygotowaliśmy 7 propozycji, które na pewno sprawdzą się Wam w praktyce.
To chyba najpopularniejsza i najczęściej spotykane narzędzie zarówno podczas konferencji, jak i podczas edukacji w szkole. Dlaczego? Dlatego, że jest przyjemne, kolorowe i nie wymaga dużego nakładu pracy ze strony odbiorcy. Wystarczy bowiem, że po wejściu na stronę główną, użytkownicy wpiszą odpowiedni kod, który poda im prowadzący quiz i… gotowe. Czas na pytania – te z kolei, prowadzący również może wcześnie przygotować wraz, z czterema wariantami odpowiedzi. A to filmik, który pokazuje wszystko krok po kroku:
To nieco podobne narzędzie, chociaż już bardziej rozbudowane niż Kahoot!. Za pomocą tego narzędzia można zarówno przeprowadzić ankietę, tworzyć gry czy stworzyć coś na miarę burzy mózgów. Ułatwia to zdecydowanie współpracę podczas wydarzeń w rzeczywistości lub online.
Dodatkowo, feedback następuje w czasie rzeczywistym, zatem w razie jakichkolwiek wątpliwości, prowadzący wykład może od razu przejść do stosowanych wyjaśnień. A tu trochę wyjaśnień dotyczących Kalxoon.
Mentimeter to narzędzie, które sprawdzi się dobrze zarówno podczas konferencji jak również webinarów. Za jego pomocą możemy, w czasie rzeczywistym, sprawdzać zdobytą przez uczestników wiedzę.
Za pomocą aplikacji przygotujemy również prezentację, ankiety, a nawet burzę mózgów. Dodatkowo, uczestnicy mają prawo pozostać anonimowy. Wszystko po to, aby Twoje wykłady mogły jak najlepiej przyczynić się do rozwoju osób obecnych na sali lub w swoich domach online. Oto jak działa Mentimeter.
Jak wejść w interakcję z uczestnikami naszego wykładu lub webinaru? Odpowiedź jest posta – wystarczy zachęcić ich do założenia konta w aplikacji. Odbiorcy mogą zarówno odpowiadać na pytania, jak również kierować je pod kierunkiem osoby prowadzącej.
Wszystko co muszą posiadać osoby chcące skorzystać z Poll Everywhere to chęci, 10 sekund oraz specjalny link.
SlideLizard to nic innego jak… wtyczka do dobrze znanego narzędzia, jakim jest PowerPoint. Dzięki niej w PowerPoincie pojawia się specjalna zakładka, a prezenter dostaje możliwość zrobienia głosowania, quziów, zadania pytań, zrobienia notatek czy udostępniania slajdów na żywo. Co więcej, w tym przypadku uczestnicy mają do wyboru: być anonimowym lub podać swoje imię i nazwisko. Oto więcej szczegółów na temat wtyczki.
Kolejna nasza propozycja to aplikacja Socrative. Pozwala ono zachęcić uczestników do interakcji, np. poprzez stworzenie testów w czasie rzeczywistym. Jest tu jednak jeden problem, ponieważ w wersji darmowej, maksymalna liczba uczestników to 50 osób. Natomiast pozwala również wykorzystać urządzenia mobilne osób siedzących na sali lub na kanapie, jeżeli tylko są online. Warto wspomnieć, że interfejs tej aplikacji naprawdę jest bardzo prosty w obsłudze i bardzo ładny.
Ostatnia prezentowana aplikacja to Wooclap. Została ona stworzona z myślą o angażowaniu ludzi w prowadzone konferencje, wykłady, a nawet lekcje w szkole. Niestety, w tym przypadku jest jedna, chociaż mała wada – aplikacja nie jest dostępna w języku polskim. Za jej pomocą można przeprowadzić burzę mózgów czy zadać pytanie prowadzącemu, do konkretnego miejsca na grafice w obrębie prezentacji, lecz w innych językach. A jedyne co muszą zrobić uczestnicy, aby rozpocząć z nami zabawę, to skopiować kod QR.
Mamy nadzieję, że nasze propozycje uatrakcyjnią Wasze kolejne wystąpienia i z łatwością wejdziecie w interakcję ze swoimi odbiorcami. A to naprawdę nie jest trudne, zwłaszcza w czasach, gdy każdy z nas nie rozstaje się ze swoim telefonem nawet na krok.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend