Google proponuje firmom i marketerom całkiem nowy Google Analytics. Ma to tym samym zwiększyć satysfakcję klientów, których preferencje będą lepiej zrozumiane dzięki nowym opcjom w narzędziu. 

Nowa usługa Google Analytics

Najnowsza usługa od giganta, czyli Google Analytics 4, zaczyna już być powoli dostępna. Posiada rozszerzone statystyki predykcyjne, głębszą integrację z Google Ads, możliwości pomiaru na różnych urządzeniach i bardziej szczegółową kontrolę danych. A przynajmniej tak ogłosiło Google na swoim blogu w zeszłą środę. Rozwój ten jest, według giganta, pierwszym krokiem do Universal Analytics. Dzięki wykorzystaniu AI marketerzy będą automatycznie dostawać informacje na temat trendów sprzedaży w ich witrynie. 

 

źródło: blog.google.com

Dzięki temu, co również jest istotne zwłaszcza w czasie pandemii, firmy będą mogły lepiej przewidywać przychody z poszczególnych segmentów klientów. Naprowadzą również marketerów na ścieżki, którym szczególnie będą musieli poświęcić czas w przyszłości.

Co ciekawe, jeżeli użytkownik będzie kwalifikował się do listy odbiorców, bo, np. dokonał zakupu, zostanie automatycznie usunięty z listy, aby ponownie nie kierować do niego reklamy.

źródło: blog.google.com

Ale to nie wszystko – nowy Google Analytics będzie dodatkowo raportował działania z zaangażowanych wyświetleń na platformie YouTube.

Bardziej szczegółowa analiza użytkownika

Od teraz zmieni się również śledzenie ruchu na stronie. Funkcje są bowiem bardziej rozbudowane i ułatwiają bezkodowe śledzenie i mierzenie działań w obrębie aplikacji i to w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że pojawią się informacje na temat przewijania strony, odtwarzania wideo itd. Dodatkowo, Google Analytics 4 pomoże również reklamodawcom przestrzegać przepisów takich jak RODO czy CCPA. 

Dzięki tym wszystkim zmianom, praca marketerów może być dokładniejsza i dostosowana o tych grup, które jeszcze nie dokonały zakupu. I co więcej, wspomoże reklamodawców w trudnym okresie pandemii, kiedy dla firm na całym świecie każdy klient jest na wagę złota. 

 

źródło: blog.google

Nowy Google Analytics 4 to więc szansa dla marketerów. A co za tym idzie, kolejna możliwość zdobycia nowych klientów i przetrwanie tego trudnego czasu pandemii. 


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu