Poznaj przyszłość analityki z nowym Google Analytics
Nowe Google Analytics 4 ma jeszcze bardziej otworzyć się na potrzeby marketerów. Dlatego gigant wprowadził kilka ulepszeń.
Nowe Google Analytics 4 ma jeszcze bardziej otworzyć się na potrzeby marketerów. Dlatego gigant wprowadził kilka ulepszeń.
Najnowsza usługa od giganta, czyli Google Analytics 4, zaczyna już być powoli dostępna. Posiada rozszerzone statystyki predykcyjne, głębszą integrację z Google Ads, możliwości pomiaru na różnych urządzeniach i bardziej szczegółową kontrolę danych. A przynajmniej tak ogłosiło Google na swoim blogu w zeszłą środę. Rozwój ten jest, według giganta, pierwszym krokiem do Universal Analytics. Dzięki wykorzystaniu AI marketerzy będą automatycznie dostawać informacje na temat trendów sprzedaży w ich witrynie.
Dzięki temu, co również jest istotne zwłaszcza w czasie pandemii, firmy będą mogły lepiej przewidywać przychody z poszczególnych segmentów klientów. Naprowadzą również marketerów na ścieżki, którym szczególnie będą musieli poświęcić czas w przyszłości.
Co ciekawe, jeżeli użytkownik będzie kwalifikował się do listy odbiorców, bo, np. dokonał zakupu, zostanie automatycznie usunięty z listy, aby ponownie nie kierować do niego reklamy.
Ale to nie wszystko – nowy Google Analytics będzie dodatkowo raportował działania z zaangażowanych wyświetleń na platformie YouTube.
Od teraz zmieni się również śledzenie ruchu na stronie. Funkcje są bowiem bardziej rozbudowane i ułatwiają bezkodowe śledzenie i mierzenie działań w obrębie aplikacji i to w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że pojawią się informacje na temat przewijania strony, odtwarzania wideo itd. Dodatkowo, Google Analytics 4 pomoże również reklamodawcom przestrzegać przepisów takich jak RODO czy CCPA.
Dzięki tym wszystkim zmianom, praca marketerów może być dokładniejsza i dostosowana o tych grup, które jeszcze nie dokonały zakupu. I co więcej, wspomoże reklamodawców w trudnym okresie pandemii, kiedy dla firm na całym świecie każdy klient jest na wagę złota.
Nowy Google Analytics 4 to więc szansa dla marketerów. A co za tym idzie, kolejna możliwość zdobycia nowych klientów i przetrwanie tego trudnego czasu pandemii.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend