Prowadzisz małe lub średnie przedsiębiorstwo? Sprawdź o czym musisz pamiętać

fot. © Rawpixel - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © Rawpixel - bank zdjęć Fotolia.com

Przedsiębiorstwa z sektora MŚP mają utrudnione zadanie, jeśli chodzi o działania sprzedażowe oraz marketingowe – a to głównie za sprawą mniejszych budżetów, jakie w porównaniu do wielkich korporacji mogą wydać na takie kroki. Jeśli więc prowadzisz małe lub średnie przedsiębiorstwo, sprawdź, co musisz wiedzieć, aby dobrze sobie z tym radzić.

Nie lekceważ

Na samym wstępie musisz pamiętać, aby nie lekceważyć działań marketingowych i sprzedażowych – nawet jeśli jesteś najlepszy w swojej branży, bez odpowiedniej reklamy nie utrzymasz się na rynku. Dodatkowo pamiętaj, że działania te to trwający proces, który cechuje się wytrwałością i zaangażowaniem.

Przygotuj się

Aby działania promocyjne przyniosły zamierzone efekty musisz na początku określić cele, które systematycznie będziesz realizować. Dla działań promocyjnych poznaj swoją grupę docelową oraz konkurencję. Przeprowadź badania rynkowe – pomoże w tym chociażby narzędzie jakim jest Google Trends, które pozwala zorientować się jakie produkty czy usługi interesują potencjalnych konsumentów najbardziej. Przyda się także planer słów kluczowych, który pomoże ocenić nam konkurencyjność na rynku. Przy sprzedaży ustal plan – warto tu poznać narzędzie MOTIVEO, które pomaga układać plany sprzedażowe i pozwala na monitorowanie postępów.

Analizuj efekty

Nie zostawiaj tych działań samych sobie – analizuj efekty na bieżąco, to pozwoli Ci wyłapać błędy i zobaczyć, co się sprawdza, a co nie. Dzięki temu nie będziesz inwestować w kroki, które nie przynoszą efektów. Do mierzenia efektów świetnie sprawdzi się Google Analytycs – narzędzie to prezentuje nam szczegółowe dane dotyczące prowadzonych przez nas działań.

Kontaktuj się z klientem

Pozostawaj ze swoimi odbiorcami w ciągłym kontakcie, dzięki interakcji zdobędziesz ich zaufanie, a oni sami przywiążą się do Twojej marki. Budowanie odpowiednich relacji z konsumentami jest bardzo istotne – wykorzystaj do tego e-mail marketing, fan page na Facebooku czy kanał na YouTubie. Podsuwaj użytkownikom nie tylko komunikaty reklamowe, ale także wartościowe dla niego informację – to z pewnością zyska Ci przychylność odbiorców.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.