SlideShare, czyli lubiana przez marketerów platforma do dzielenia się prezentacjami, został sprzedana przez LinkedIna. Kto został nowym właścicielem?
O SlideShare
SlideShare zostało utworzone w 2006 roku przez Rashmi Sinhę. Sześć lat później, w 2012 roku, platforma została przejęta przez LinkedIna. Od tego czasu użytkownicy mogli z powodzeniem dzielić się materiałami z użytkownikami serwisu. W prosty sposób mogli udostępniać prezentacje ze swoich wystąpień (i z tym głównie kojarzony był serwis), jak i interesujące badania, dane, infografiki czy dokumenty.
Co więcej, z platformy w celu udostępniania materiałów korzystają znane marki. Wśród nich znajdziemy m.in. Accenture, które publikuje tam swoje raporty kwartalne, Hubspot, Samsung czy Brand24. Materiały te w szybki sposób można było udostępnić na LinkedIn, dlatego też użytkownicy serwisu chętnie to właśnie w tej formie dzielili się treściami ze swoimi kontaktami.
Popularność SlideShare w liczbach
Platformie SlideShare zaufało już 80 milionów użytkowników. Umieścili oni 18 milionów plików w 40 kategoriach, a strona SlideShare.net znalazła się w gronie 100 najchętniej odwiedzanych stron internetowych na świecie. Jest również dostępna jako aplikacja mobilna. Nic więc dziwnego, że LinkedIn zdecydował się w maju 2012 roku na przejęcie serwisu (a z kolei w 2016 roku LinkedIn został przejęty przez Microsoft). Przez te osiem lat zespół SlideShare pomagał kształtować sposób korzystania z udostępnianych materiałów na LinkedIn, a serwis umożliwił przesyłanie, udostępnianie i omawianie dokumentów na LinkedInie.
Kilka dni temu pojawiła się jednak informacja, że platforma SlideShare została sprzedana i od LinkedIna przejmie ją firma Scribd.
W komunikacie od LinkedIn wskazano, że Scribd jest liderem bibliotek cyfrowych i zapewnia ludziom dostępu do najlepszych treści na świecie. Ta globalna platforma oferuje miliony materiałów o wysokiej jakości, przewodniki, e-booki, audiobooki, szablony biznesowe czy artykuły. I od 24 września rozpocznie obsługę serwisu SlideShare wraz z wszystkimi narzędziami do przesyłania i hostowania prezentacji, a także cały archiwum.
Użytkownicy SlideShare już teraz mogą zobaczyć komunikat informujący o nowym właścicielu platformy, który oficjalnie przejmie ją pod koniec września tego roku.
Dyrektor generalny Scribd, Trip Adler, wskazuje, że obie firmy – Scrib oraz SlideShare – mają bardzo podobne korzenie i obie skupiały się na udostępnianiu treści oraz dokumentów. Zapewnia on, że SlideShare będzie nadal działać jako samodzielna usługa, niezależna od Scribd, i ma nadzieję, że będzie ona nadal dobrze zintegrowana z LinkedInem.
Z perspektywy marketera ważna może być informacja, iż treści udostępniane na SlideShare nie będą udostępniane również na Scribd. Użytkownicy będą mogli wciąż edytować i usuwać wszelkie treści za pomocą swojego konta na SlideShare. Jednak by po 24 września udostępnić nowe materiały, konieczne będzie jednak, aby były one zgodne z zasadami Scribd.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!