Wzrasta zainteresowanie mediami społecznościowymi, spada aktywność na forach i portalach internetowych. Mężczyźni częściej przeglądają YouTube i portale internetowe, podczas gdy kobiety dominują w blogosferze i mediach społecznościowych (najwięcej na Instagramie) – tak wynika z najnowszego raportu „Jaki będzie rok 2014?”.

Dużo ciekawych danych statystycznych odnajdziemy w najnowszym raporcie przygotowanym przez IRCenter.com oraz SentiOne poświęconym trendom internetowym w 2014 roku. Na przestrzeni dwóch lat Facebook stał się w Polsce główną platformą aktywności społecznościowej internautów. Największą dynamiką wzrostu charakteryzuje się serwis Twitter. Tradycyjne formy aktywności w społecznościach internetowych tracą na popularności.

W zestawieniu znajdziemy porównanie wyników z 2012 roku z minionym rokiem, z którego wynika, że obecnie wzrasta w Polsce ilość treści publikowanych na Twitterze o 18,1% (w kategorii aktywności użytkowników Twitter z wynikiem 16% zajął trzecią pozycję), wzrost widoczny jest też Facebooku o 8,6% (aktywność użytkowników na poziomie 31,9% i drugi wynik) oraz Instagramie – 1,6%. Spada z kolei ilość publikowanych wiadomości i postów na forach, portalach internetowych i w blogosferze. O dziwo mimo spadku ilości publikacji na forach, ten kanał komunikacyjny wciąż należał do najbardziej aktywnych w 2013 roku.

Płeć ma znaczenie

Chociaż mniej więcej równomierna aktywność obu płci jest widoczna w internecie (49,2% mężczyzn vs. 50,8% kobiet wg raportu IRCenter i Sentione), to jednak panie preferują inne kanały komunikacyjne niż panowie. Kobiety są zdecydowanie aktywniejsze w mediach społecznościowych zarówno tych znanych, jak i tych nowo powstających oraz w blogosferze. Mężczyźni chętniej wybierają tradycyjne portale internetowe i kanał YouTube.

Które media mają potencjał?

W raporcie czytamy, że największy potencjał w 2014 roku będzie mieć blogosfera, następnie media społecznościowe bazujące na obrazie, takie jak: Instagram, Pinterest, a dopiero w dalszej kolejności słabo znany w Polsce Foursquare oraz najpopularniejsze obecnie serwisy: Twitter i Facebook.

Wzrasta ponadto wiek użytkowników social media. Coraz chętniej i częściej korzystają z nich starsi użytkownicy 45-64 lata, a coraz rzadziej młodsi. Obecnie najsilniejszą i najbardziej liczną grupę stanowią internauci w wieku 25-34 lat. Na portalach społecznościowych znacznie częściej pojawiają się mieszkańcy średnich miast (powyżej 100 tys.). Aktywność pośród mieszkańców dużych miast i wsi jest raczej spadkowa.

Cały raport można pobrać na stronie IRCenter.

fot. mat. prasowe


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu