Sztuczna Inteligencja wykazuje agresywne zachowania

Stephen Hawking przewidywał niedawno, że rozwój sztucznej inteligencji będzie najlepszą lub najgorszą rzeczą jaka zdarzyła się ludzkości. Przeprowadzone w ostatnim czasie badania pokazały, że IA może być dla człowieka równie niebezpieczna co pomocna. Wszystko zależy mianowicie od odpowiedniego środowiska, w którym funkcjonuje.
DeepMind, zakupiona w 2014 przez Google, to firma zajmująca się rozwiązaniami z dziedziny sztucznej inteligencji. Stworzyła sieć neuronową, która uczy się grać w gry wideo naśladując czynności wykonywane przez ludzi. Pod koniec ubiegłego roku system Deep Mind firmy Google wykazał zdolność samodoskonalenia, dzięki czemu zdołał pokonać mistrzów gry Go. Tym samym firma chciała sprawdzić, jak system będzie zachowywał się podczas interakcji z innymi.
Tym razem IA zmierzył się w grze Gathering. Jak podaje Sciencealert konkurencja polega na tym, która z grup zbierze najwięcej owoców. Istotne jest, że gra umożliwia użycie „wiązki lasera”, która eliminuje przeciwników. Rozgrywka przebiegała bez zakłóceń, dopóki nie dochodziło do konfrontacji z wirtualnym rywalem. Gdy jedna z grup traciła przewagę, DeepMind stał się bardziej agresywny i bezwzględny – chętnie używał lasera, aby wyeliminować przeciwnika i tym samym zebrać jak najwięcej owoców. Istotne jest to, że zasady nie przewidują żadnych dodatkowych punktów za wyeliminowanie rywala. Umożliwia jedynie wykluczenie go z gry na określony czas, co pozwala na zdobycie większej ilości owoców.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend