Kampania e-mailingowa to nie zawsze dobre narzędzie marketingowe – czasami wiąże się ona z utratą wizerunku marki, spamtrampami czy wysokimi karami. A wszystko to za sprawą zakupu baz danych.

Właściciele firm oraz marketerzy nie posiadający własnej bazy mailingowej, świadomi wysokiej skuteczności działań w kanale email, często wybierają je jako główny sposób dotarcia do swoich klientów. Ze względu na brak wiedzy w tym zakresie, często padają ofiarami osób, które podają się za administratorów baz danych lub wprost oferują ich zakup.

Oferty baz danych

Osoby, które chcą rozpocząć działania email marketingowe, w pierwszej kolejności przeszukują internet w poszukiwaniu ofert sprzedaży baz klientów. W serwisach aukcyjnych można znaleźć mnóstwo ofert tego typu, zarówno B2B jak i B2C. Należy jednak pamiętać, że wysyłka kampanii mailingowej na pozyskane w ten sposób adresy, niesie za sobą szereg negatywnych konsekwencji, których często kupujący nie są świadomi.

Negatywne konsekwencje

Wysyłka mailingowa na adresy z zakupionej bazy to przede wszystkim strata zainwestowanych pieniędzy. Oferowane bazy są pełne nieistniejących adresów odbiorców, a także adresów-pułapek, tzw. spamtrapów, umieszczanych przez dostawców poczty elektronicznej. Taki adres jest użyty wyłącznie w jednym celu – jeśli ktoś zrealizuje na niego wysyłkę, zostanie przez dostawcę zablokowany i straci możliwość późniejszych wysyłek na wszystkie adresy, będące w domenie dostawcy poczty.

Wysyłka do kupionej bazy to także ryzyko sankcji prawnych. Może ona skutkować nałożeniem kary w wysokości nawet do 3% przychodu firmy osiągniętego w poprzednim roku kalendarzowym. Co więcej, wszczęte postępowanie może być skutkiem skargi osoby prywatnej jak i urzędu.

Legalna Baza

W celu edukowanie rynku w zakresie korzystania z wysyłek do legalnych baz mailingowych, które jako jedyne gwarantują skuteczność tych działań stworzono projekt Legalna Baza.

fot. legalnabaza.pl
fot. legalnabaza.pl

Dostarcza on sprawdzonych informacji na temat:

● samodzielnego weryfikowania rzetelności ofert poszczególnych administratorów baz danych,

● legalnych rozwiązań w zakresie wysyłek zewnętrznych,

● aktualnego stanu prawnego, jeśli chodzi o prowadzenie działań email marketingowych,

● zagrożeń płynących z zakupu nielegalnych baz.

Projekt skierowany jest do wszystkich osób, dla których email marketing to skuteczne narzędzie pozyskiwania nowych klientów a nie posiadają jeszcze własnej bazy mailingowej i chcą skorzystać z wysyłki zewnętrznej. Korzystanie z zasobów Legalnej Bazy nie wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy oraz jest bezpłatne. Tworzą ją praktycy i eksperci branżowi. Projekt patronatem obejmuje portal MarketingLink, a także Socialpress, IAB Polska, Marketer+, Marketing przy kawie, Nowa Sprzedaż czy Dziennik Internautów.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu