W nazewnictwie marketingu internetowego nietrudno się pogubić. Dlatego tym razem wyjaśniamy, czym jest digital, a czym content marketing.

Marketing treści, reklama odsłonowa, marketing afiliacyjny, pozycjonowanie, influencer marketing, reklama mobilna, performance marketing, e-mail marketing… Marketing internetowy związany jest z wieloma pojęciami. Dziś przybliżamy dwa z nich. 

Content marketing

kolorowe litery
źródło: unsplash.com

Content marketing to strategia marketingowa, która opiera się na tworzeniu oraz dystrybucji użytecznych treści. Naturalnie content może przybierać różne formy i poruszać rozmaite kwestie. Dlatego można go z łatwością dostosować do niemal każdej branży i do różnorodnych grup docelowych. Marketing treści jest chętnie wykorzystywany w sieci, ponieważ generuje duże zainteresowanie odbiorców i jest przez nich pozytywnie postrzegany. W dodatku, z pomocą umiejętnie wykorzystywanego contentu, można osiągać różne cele marketingowe, od pozyskiwania klientów, przez zwiększanie sprzedaży, po budowanie pozytywnego wizerunku marki. Choć korzystanie z tego typu formy komunikacji jest pracochłonne i czasochłonne, to efekty są zdumiewające.

Digital marketing

napis digital marketing
źródło: unsplash.com

Digital marketing to pojęcie znacznie szersze od marketingu treści, gdyż obejmuje właściwie wszelkiego rodzaju narzędzia i formy promocji online. Zwyczajowo jednak marketing cyfrowy odnosi się do SEO, marketingu w wyszukiwarkach, e-mail marketingu, marketingu afiliacyjnego czy też do reklamy displayowej. Wartościowa treść jest w przypadku tych form komunikacji mniej istotna. Liczy się przykucie uwagi odbiorców.

Zaletą szeroko pojętego marketingu cyfrowego jest bezpośrednie działanie i stosunkowo szybkie efekty prowadzonych kampanii. W dodatku digital marketing można łatwo dostosowywać do aktualnych potrzeb. Niestety często opiera się on o wiele inwazyjnych metod, które mogą wywoływać niechęć wśród odbiorców przytłoczonych nadmiarem bodźców. Mimo to digital marketing jest lubiany przez specjalistów z branży reklamowej, gdyż w większości przypadków pozwala na precyzyjne analizowanie skuteczności podjętych działań, a za tym idzie wysoka skuteczność.

Content marketing vs digital marketing

Marketing treści jest stosunkowo subtelny i opiera się o reklamę pośrednią. Dlatego to doskonała propozycja dla marek, którym zależy na budowaniu pozytywnego wizerunku, na pozyskiwaniu zaufania klientów, na edukowaniu odbiorców i kreowaniu potrzeb. Content marketing jest przy tym inwestycją długoterminową. Digital marketing działa z kolei bardziej bezpośrednio, a liczne taktyki pozwalają szybko i precyzyjnie uderzyć z przekazem reklamowym do konkretnych grup docelowych.

Jak zatem widać, każda strategia marketingowa ma swoje zalety i wady, dlatego planując kampanie promocyjne warto mieć je na uwadze. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by czerpać z obu źródeł i tworzyć kombinacje różnych technik. Niemniej jednak praktyka pokazuje, że komunikację marketingową można oprzeć wyłącznie na marketingu treści, jak i na samym digital marketingu z pominięciem contentu.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu