Firma Gartner, zajmująca się badaniami oraz rozwojem i wykorzystaniem nowych technologii przyznała, że możemy już niebawem mieć do czynienia z hiperautomatyzacją. A multiexperience ma być tego objawem. 

Multiexperience

Firma Gartner twierdzi, że w przyszłości ludzi znających się na technologii zastąpi technologia znająca się na ludziach, czyli multiexperience. Gdy tak się już stanie, ma to być początek całkowitej transformacji cyfrowej, o czym czytamy w serwisie analyticsinsight.net. Samo multiexperience będzie natomiast mieszanką wszystkich nowych technologii znanych nam do tej pory, czyli np. AR i VR. Wykorzystywane są tu wszystkie możliwości oraz kombinacje modalności poprzez dotyk, mowę, wzrok itd. Cel? Poprawa interakcji z klientami, którzy z poziomu każdego rodzaju urządzenia będą mogli komunikować się, np. z markami. To w zasadzie nie jest jedyna dobra wiadomość dla marek, ponieważ nie będą one już również tak zależne od struktury omnichannel. Dlaczego? Ponieważ multiexpereince to w dużej mierze ludzie, którzy sami będą mieć kontrolę nad tym czego pragną dostać i jak chcą być obsługiwani. 

Jak wdrożyć takie rozwiązanie? 

Wiceprezes do spraw badań w firmie Gartner, Jason Wong, zaproponował cztery etapy wprowadzania multiexperience. Po pierwsze synchronizacja, czyli przechowywanie danych na temat użytkownika.Natomiast należy tu pamiętać o tym, aby zostawić mu możliwość ewentualnego usunięcia ich. Kolejny to zrozumienie klienta i dostrzeżenie jego potrzeb. Zwrócenie uwagi na jego historię zakupową, lokalizację itd. Następnie zaoferowanie mu takiego rozwiązania, które spełni jego oczekiwania i zapewnienie jak najkorzystniejszej oferty. Punkt trzeci to poznanie modelu predykcyjnego każdego, kolejnego klienta tak, aby w jak najszybszy sposób trafić w jego gust. I ostatni to podejmowanie działań za użytkownika na tyle, na ile jest to możliwe. Jednak z naciskiem na jego dobro. 

Wykorzystanie multiexperience w praktyce

Jak twierdzi firma Gartner, możliwości multiexperience nie są jeszcze znane. Natomiast już teraz system ten jest wykorzystywany do obsługi dużej liczby operacji wewnętrznych na jednej platformie czy zwiększenia wydajności firm. W przyszłości natomiast, ma to być forma odciążenia pracowników z zajęć, które są nużące, a które każdy pracownik musi wykonywać ręcznie. Gartner twierdzi również, że multiexperience zagości u nas na stałe już w roku 2023, do czego przyczyni się również obecny rozwój technologii 5G.  


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu