Miały to być działania ulepszające, ale okazało się zupełnie inaczej. Coraz częściej słychać bowiem głosy o problemach z indeksowaniem się stron. Przyczyna? Nowa aktualizacja maj 2020.

Z czego wynikają te problemy?

Tak naprawdę, do końca nie jest to wiadome. Jak czytamy w serwisie seroundtable.com, problem też może być spowodowany problemem z jakością usług lub po prostu zrezygnowaniem z próby naprawienia błędów ze strony Google. Powód? Brak czasu. Ponadto, gigant może nie czuć potrzeby wykorzystywania swoich zasobów w tym celu. Aktualizacja maj 2020, o której niedawno pisaliśmy, wydaje się być bowiem bardzo nieprzyjemna w skutkach dla użytkowników, o czym mogą świadczyć liczne tweety. Oto jeden z nich:

Co powinieneś wiedzieć o indeksowaniu?

Pamiętaj jednak – Twoje problemy z indeksowaniem mogą wynikać również z innych przyczyn. Dzielą się one na kilak stanów: Błąd, Ostrzeżenie, Prawidłowy, Wykluczono. Co oznacza każdy z nich? Na blogu giganta czytamy:

  • Błąd – Błąd serwera (5xx), Błąd przekierowania, przesłany URL jest zablokowany przez plik robots.txt, przesłany URL zawiera tag „noindex”, przesłany adres URL wydaje się zgłaszać pozorny błąd 404, przesłany URL zwraca błąd z powodu nieautoryzowanego żądania (401), nie udało się odnaleźć przesłanego URL-a (404), przesłany URL zawiera błędy indeksowania.
  • Ostrzeżenie – Strona zindeksowana, ale zablokowana przez plik robots.txt
  • Prawidłowy wszystko się zgadza
  • Wykluczony – Strona wykluczona za pomocą tagu „noindex”, strona zablokowana przez narzędzie do usuwania stron, strona zablokowana przez plik robots.txt, strona zablokowana z powodu nieautoryzowanego żądania (401), nieprawidłowość związana ze skanowaniem, strona zeskanowana, ale jeszcze nie zindeksowana, strona wykryta – obecnie nie zindeksowana, alternatywna strona zawierająca prawidłowy tag strony kanoniczne, duplikat, użytkownik nie oznaczył strony kanonicznej, duplikat, wyszukiwarka Google wybrała inną stronę kanoniczną niż użytkownik, strona usunięta w wyniku skargi prawnej, strona zawiera przekierowanie, duplikat, przesłany URL nie został oznaczony jako strona kanoniczna.

Jeżeli jesteś pewien prawidłowości swoich działań, a powyższe błędy nie dotyczą Twojej strony – cierpliwie czekaj, aż Google usunie swój błąd. Miejmy nadzieję, że stanie się to już niedługo.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu