Artykuł znajduje się poniżej reklamy

Miały to być działania ulepszające, ale okazało się zupełnie inaczej. Coraz częściej słychać bowiem głosy o problemach z indeksowaniem się stron. Przyczyna? Nowa aktualizacja maj 2020.

Z czego wynikają te problemy?

Tak naprawdę, do końca nie jest to wiadome. Jak czytamy w serwisie seroundtable.com, problem też może być spowodowany problemem z jakością usług lub po prostu zrezygnowaniem z próby naprawienia błędów ze strony Google. Powód? Brak czasu. Ponadto, gigant może nie czuć potrzeby wykorzystywania swoich zasobów w tym celu. Aktualizacja maj 2020, o której niedawno pisaliśmy, wydaje się być bowiem bardzo nieprzyjemna w skutkach dla użytkowników, o czym mogą świadczyć liczne tweety. Oto jeden z nich:

Co powinieneś wiedzieć o indeksowaniu?

Pamiętaj jednak – Twoje problemy z indeksowaniem mogą wynikać również z innych przyczyn. Dzielą się one na kilak stanów: Błąd, Ostrzeżenie, Prawidłowy, Wykluczono. Co oznacza każdy z nich? Na blogu giganta czytamy:

  • Błąd – Błąd serwera (5xx), Błąd przekierowania, przesłany URL jest zablokowany przez plik robots.
    Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy

    txt, przesłany URL zawiera tag „noindex”, przesłany adres URL wydaje się zgłaszać pozorny błąd 404, przesłany URL zwraca błąd z powodu nieautoryzowanego żądania (401), nie udało się odnaleźć przesłanego URL-a (404), przesłany URL zawiera błędy indeksowania.
  • Ostrzeżenie – Strona zindeksowana, ale zablokowana przez plik robots.txt
  • Prawidłowy wszystko się zgadza
  • Wykluczony – Strona wykluczona za pomocą tagu „noindex”, strona zablokowana przez narzędzie do usuwania stron, strona zablokowana przez plik robots.txt, strona zablokowana z powodu nieautoryzowanego żądania (401), nieprawidłowość związana ze skanowaniem, strona zeskanowana, ale jeszcze nie zindeksowana, strona wykryta – obecnie nie zindeksowana, alternatywna strona zawierająca prawidłowy tag strony kanoniczne, duplikat, użytkownik nie oznaczył strony kanonicznej, duplikat, wyszukiwarka Google wybrała inną stronę kanoniczną niż użytkownik, strona usunięta w wyniku skargi prawnej, strona zawiera przekierowanie, duplikat, przesłany URL nie został oznaczony jako strona kanoniczna.

Jeżeli jesteś pewien prawidłowości swoich działań, a powyższe błędy nie dotyczą Twojej strony – cierpliwie czekaj, aż Google usunie swój błąd. Miejmy nadzieję, że stanie się to już niedługo.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu