VR w IKEI: wirtualne… pancakes mają zmniejszyć poziom stresu

fot. bank zdjęć pixabay.com

fot. bank zdjęć pixabay.com

Ikea w nietypowy sposób chce pomóc swoim klientom w projektowaniu nowej kuchni. Przy jednym ze sklepów w Toronto powstała instalacja z wirtualną rzeczywistością. Jak tłumaczą pomysłodawcy, ma to zmniejszyć poziom stresu związany z dokonywaniem wyboru.

Ikea wciąż podąża za trendami technologicznymi. Najnowszym elementem tej strategii jest wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości, która daje nieznane dotąd możliwości zaangażowania klientów. Firma do 20 maja ma testować aplikacje wykorzystującą VR w trzech sklepach: w Kanadzie, w Szwecji i w Belgii. Jej celem jest przede wszystkim wzmocnienie doświadczenia klienta z siecią sklepów Ikea. Jeśli pomysł się sprawdzi – ma zostać wdrażany na całym świecie.

Wirtualna rzeczywistość sklepów Ikea, stworzona została przy współpracy z twórcami gier z platformy Steam. W sumie powstały dwie aplikacje – VR Kitchen Visualizer umożliwia nie tylko tworzenie wirtualnych kuchni, ale także poruszanie się po nich. VR Pancake Kitchen natomiast, pokazuje różnorodność oferty całej sieci. Klienci będą mogli między innymi otworzyć drzwi szuflady, a także podrzucić naleśniki. Ciekawą opcją jest też funkcja zmniejszenia całej przestrzeni tak, aby spojrzeć na nią oczami dziecka. Dzięki temu mamy możliwość zaplanowania wystroju według naszych indywidualnych potrzeb oraz wiemy, na co zwrócić szczególną podczas projektowania kuchni.

marketingdive.com

marketingdive.com

 

Klienci już od kilku miesięcy mogą korzystać z aplikacji 3D dostępnej online. Pozwala ona dostosować meble idealnie do naszego mieszkania. Ponadto automatycznie generuje listę zakupów wraz z wyceną. Projekt można odtworzyć w sklepie stacjonarnym, po zalogowaniu się na nasze konto lub podając specjalny kod.

Ikea stara się w swojej strategii wykorzystywać innowacyjne działania. Wirtualna rzeczywistość jest oczywiście niesamowitą atrakcją, ale również znaczne ułatwia proces planowania. Tym samym firma, wykorzystując nowe technologie, przyciąga klientów ciekawymi rozwiązaniami w zakresie zakupów


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.